Xiamen a návrat domov

Dračia studňa a Xi Hu boli poslednou zastávkou na našej trojtýždňovej ceste za čajom v Číne…

Ešte sme stihli navštíviť Xiamen a jeho ostrovček Gulangyu (je to turistické a komerčné peklo, aj keď miestami s peknou prírodou) a večer odlietame domov (najprv z Xiamenu do Pekingu a na druhý deň ráno domov) – kvôli inému časovému pásmu budeme z Číny odlietať 6. 6. o 1:50, ale do Česka priletíme “už” v ten istý deň o 6:00 (ale medzitým je 10 hodín letu) 🙂

Zábavná vsuvka: ako vyzerá pokojná cesta z Hangzhou do Xiamenu a do hotela na malom ostrove Gulangyu pri Xiamene: 6 hodín vlakom do Xiamenu, potom BRT 1 (Buss Rapid Transport = miestna náhrada metra) do terminálu Diyi Matou, rýchla jazda taxíkom na trajekt Lundu, potom 20 minút trajektom na ostrov,…

1,5 hodiny hľadania nášho obnoveného hotela v noci = žiadny hotel sme nenašli, skočili sme do iného a nestarali sa o cenu 380 jenov…

Ďalší deň opäť trajektom, ale tentoraz asi 45 minút, potom autobusom 51 (vďaka Alcho za pomoc pri hľadaní toho správneho) na terminál Diyi Matou a BRT priamo na terminál 4 medzinárodného letiska Xiamei.

V CR doplním staršie články o ďalšie zápisky a fotografie a urobím rekapituláciu celého výletu – možno aj vyčíslím všetky náklady na našu čajovú expedíciu!

Fotografie berte s rezervou – ostrov sme prechádzali veľmi skoro ráno, keď všetci turisti ešte spali: